19 Şubat 2009 Perşembe

benim tanıdığım Ferdi


arsLan değiL KARTAL

2000'Li yıLLardan sonra semtinin tribünLerine geLmeye başLamıştı Ferdi. Abi dediğim birinden onu iLk duymam, maLatya depLasmanına gidiLeceği zaman otobüsLerin topLandığı stadın önünde çıkardığı oLayLa oLdu.

kimdi, neydi diye sorunca abime "gözü kara, hızLı bi kardeşimiz işte" yanıtını aLmıştım kısaca. semtin çocuğuydu.

tribünLe arama geçici bir ayrıLık şarkısı koymamdan doLayı birkaç sene gecikmişti tanışmamız. Ferdi bu arayı da boş geçmemiş, araya cezaevini ve birkaç hadiseyi daha sığdırmıştı.

tribüne ısınma turLarı kapsamında topLuca engeLLi basket maçına gittiğimiz bir günün sonunda tanıştık FerdiCanLa.

benim onu gıyabında tanıyor oLmam gibi, o da beni gıyabımda tanıyordu ki "hoşgeLdin suat" diye karşıLamıştı beni.

mutLaka herkesin başına geLmiştir; hani birgün, biryerde biriyLe iLk tanıştığınız gün, sanki yıLLardır tanıyormuşcasına LafLarsınız ya, işte o gün Ferdi'yLe o şekiLde 2-3 saat 25-30 kişinin eşLiğinde kafa kafaya söyLeştik.

o gün orada tanıdığım Ferdi, öLüm haberini aLdığım güne kadar hep aynı Ferdi'ydi. niye bu cümLeyi kurdum ? çünkü, bir yoL arkadaşı yoL süresince çok değişebiLiyor. bunu Ferdi'yLe başLadığımız yoLda çok net görebiLdim !

çokLarı değişti, değiştirdi ama Ferdi hiç değişmedi.

birçok kişi sevdiğinden değiL korktuğundan yanaşırdı Ferdi'ye. onu sigorta oLarak görürLerdi kendiLerine. çünkü Ferdi'nin yanındaysan koLay koLay kimse iLişemezdi semtte, tribünde.

Ferdi bunLarın hep farkındaydı ama niye müsaade de ediyordu. "ben bunLarın hiçbirine güvenmiyorum ki Suat" demişti. güvenmiyordu ama ister istemez etkiLeniyor, esinLeniyordu.

beLki de bu etkiLenmeLerdir Ferdi'yi dönüşü oLmayan yoLa götüren !

şehirdışından BEŞİKTAŞ için geLenLere ayrı bir sevgisi vardı, tıpkı BEŞİKTAŞ için şehirLer aşanLara oLduğu gibi.

kendi cebinden depLasman organizasyonu yaptığı kadar, BEŞİKTAŞ'a geLen anadoLu kartaLLarına ev sahipLiği de yapardı.

abiLiğin ne demek oLduğunu biLir ve OPTİK BAŞKAN'ı herkesten başka severdi, öLümü Ferdi'de derin izLer bıraktı.

hatrının ne kadar sayıLı oLduğu, anadoLudan geLen bir BEŞİKTAŞ'Lının maç sonu gözaLtına aLınmasıyLa düştüğü nezarethanede tanıştığı bir semt esnafına Ferdi'den söz edince, semtin esnafı oLan bu adamın anadoLu kartaLının cebine 20 TL koymasından da beLLi değiLmidir ? yada başının dara düştüğünde istanbuL'un çevre semtLerinden öLümüne geLen 300-350 deLikanLıdan beLLi değiLmidir ?

hataLarıda vardı Ferdi'nin kuşkusuz ama onLar bizde kaLsın.

Ferdi hataLarı ve günahLarıyLa değiL, sevapLarı ve doğruLarıyLa anıLacak biridir benim nazarımda !

evet...

benim tanıdığım Ferdi böyLe bir adamdı. daha fazLasını yaşayacak zamanımızda, imkanımızda ne yazık ki oLmadı.

Ferdi'nin sevdikLerinden ve Ferdi'nin sevenLerinden ricam onun kemikLerini sızLatacak haL ve hareketLerden kaçınmaLarıdır.

kabrin nur, mekanın cennet oLsun FERDİ KARTAL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder